…skal jeg tro VGs spillanmelder. Selvsagt hadde vi tenkt å kjøpe Ratchet og Clank III uansett, men det blir enda lettere når anmelderne er over seg av begeistring. Troverdigheten blir desto større av setninger som “lyden av hundretusenvis av innsamlede skruer, muttere og bolter fyller instinktivt øregangene.” Alle som har spilt dette fabelaktige spiller vet hva han snakker om: det klirrer og singler i metall og glass overalt hvor man går, og spiller man sent nok på kvelden følger lyden med inn i drømmeland. Det eneste som bekymrer meg en smule er den økte vektleggingen av action i spillet – jeg hører til dem som liker plattformspill fordi de lar meg stoppe opp etter hver nivå og beundre landskap, bygninger og himler. 😉
12/11/2004 at 13:36
… og Dagbladets anmelder gav spillet terningkast 6. Det store dilemmaet blir om jeg skal ønske meg det til jul (kan man virkelig stole på at Julenissen leser listene?) eller skal jeg løpe i butikken så fort anledningen byr seg???
😉
Elisabeth
12/11/2004 at 19:50
Jg var i London og så 1. episoden til BBC-serien om reise mellom planetene. Effektene var ganske bra. Hollywood, vet du. Jeg synes at det hele gikk for fort, men det er kanskje fordi det er til en bredd publicum. En “vanlig” feil var også der. Hvorfor sier ingen til disse filmregissorene at man ikke hører noe lyd i verdensrommet? Hvorfor rakettmotoren må ha lyd i verdensrommet i denne filmen?
Men det var en bra film. Jeg gir 4. Og 5 for effekter.
Reza
12/11/2004 at 22:13
Elisabeth: Stol på nissen, du… Alternativt kan du stole på folk i omgivelsene – det kommer flyte mange kopier av R&C rundt omkring, vet jeg. 🙂
Reza: Ja, jeg er SÅ enig! Hvorfor måtte de nå på liv og død legge på lyd i verdensrommet, da? “2001 – a Space Odyssey” er et hederlig unntak, men det måtte vel en regissør av Kubricks kaliber til for å se at det faktisk er mer virkningsfullt å vise et digert romskip i det svarte verdensrommet _uten_ lyd…